Dzwięk na AC97

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Śro, 12 Gru 2001, 23:44:52 CET

On Mon, Dec 10, 2001 at 08:04:39PM +0100, bartowl w surfuje.w.pl wrote:

> hmm - tez mam AC97, (plyta shuttle chipset KT266A)
> i ani OSS ani ALSA nie chca mi sie nawet zaladowac...
> jeszcze dokladnie przekopie dokumentacje plyty, czy to
> aby dokladnie to samo ac97... tez kurcze pierunstwo
> wymyslili... gdzie sie podzialy czasy, ze plyta glowna
> nie zawierala sound, (vga, modemow, sieciowek, nawet
> kontrolerow ide...)

Jeśli nie przebudowywaliście alsy to może nie działać.
O ile się orientuję to alsa w rpm-ach była dawno nie przebudowywana,
a trza to robić za każdym upgradem kernela.

Zainstalowanie .srpm-a z alsą, przebudowanie, zainstalowanie może pomóc.
Do tego jest skrypt snddevices, który nie wiedzieć czemu jest gzip-owany.
Ten skrypt jest w /usr/share/doc/alsa-driver-*/
Trzeba go gunzipnąć i uruchomić, np.
sh /usr/share/doc/alsa-driver-*/snddevices
Ten skrypt tworzy kilka device'ów w /dev.

Potem jak już się zrobi /etc/rc.d/init.d/alsasound start
jeszcze alsamixer i powinno grać.

WF