xdosemu

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Czw, 20 Gru 2001, 12:53:51 CET

On Tue, Dec 18, 2001 at 04:28:15PM +0100, Andrzej Dereszowski wrote:
> Czy czcionka vga.pcf z xdosemu zawiera polskie znaki ?
> Jeśli tak, to jak zmusić xdos do ich wyświetlania ?
> (dosowy program, którego używam, stosuje kodowanie latin2).
>
> Jeśli nie, to może ktoś zna jakiś link, skąd można
> ściagnąć odpowiednią czcionkę ?

Ten font chyba nie zawiera polskich czcionek.
Prawdopodobnie najłatwiej i najszybciej będzie zrobić odpowiednie czcionki
za pomocą xmbdfed, który jest w PLD.
Czcionkę vga.bdf można wyciągnąć ze źródełek do dosemu lub bochsa.

Jakich programów dosowych używasz?

Na CVSie jest działająca wersja dosemu-1.0.2.
Przynajmniej na konsoli z root-a można ustwić sobie dowolne polskie kodowanie
liter za pomocą keybpl.exe i egapl.exe (oba programy są w tym pakiecie).
Do tego pełna najświeższa dystrybucja freedosa.
W zmiennej środowiskowej DOSDIR ustawia się nazwę katalogu, którym przy staje
się dyskiem H:
Z FreeDosem działa lredir.  Wszystkie pliki są na natywnym linuksowym systemie,
także można spokojnie edytować je np. pod Linuksem.

Z załadowanym driverem myszy i driverem od CD-ROMu mam pod dosemu 624 kB free
konwencjonalnej.

Poważnym przystosowaniem dosemu dla języka polskiego zajmę się w przyszłym
roku.

WF