Drukowanie ogonków ze StarOffice 5.2

Jacek Sobczak jaceksobczak w poczta.onet.pl
Pon, 31 Gru 2001, 10:34:14 CET

On Mon, 31 Dec 2001 02:32:26 +0100
Marcin Wojtczuk <fastviper w pld.org.pl> wrote:

> Hmm.. mi z CUPS drukowało poprawnie.. Ale mam LPRng i muszę urzywać
> ogonkify -SO -AT | lpr -B
> jako drukarki w Star Office (ogonkify jest w pakiecie a2ps).

Pomogło o tyle, że widać polskie litery, ale odstępy między nimi i
innymi literami są nierówne. Zachodzą też na inne litery. (Co to jest
opcja -B dla lpr ?).

> Drukarkę ustawia się odpalając "spadmin".

To już mam. Plik PPD dla spadmin wziąłem z drivera gimp-print dla CUPS
(Epson Stylus Color 880).

> BTW: zainstaluj magicfilter jeśli masz HP DJ..

CUPS drukuje u mnie poprawnie iso-8859-2 (np. plik tekstowy).
W postach na wielu listach wyczytałem, że Star Office też prawidłowo
działa. Ludzie jednak piszą, że jest konieczny import czcionek z X
Window przy pomocy spadmin (swoją drogą po co). Zdaje się, że w PLD
czcionki są tworzone przez xfs w locie (mam rację ?), czy jakoś tak. W
każdym razie po imporcie czcionek z /usr/share/fonts/Type1 za pomocą
spadmin dostaję w katalogu StarOffice'a share/fonts/type1 z 800 MB
plików (niezłe :-) z powieloną wieloktrotnie strukturą oryginalnego
katalogu dla każdej czcionki z osobna. Mam wrażenie, że należy jakoś
utworzyć pliki *.pfb (te w /usr/share/fonts/Type1 chyba nie zawierają
tego co powinny). Czy jak to jest ?...

Jacek

--

Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!