MySQL: errors rotating logs

Prometheus prometheus w o2.pl
Pon, 18 Cze 2001, 18:08:27 CEST

s> 1. zrobic lusera mysqlowego 'mysql_logrotate'
s> 2. haslo wpisac do /etc/mysqld.conf
s> 3. kłopot znika
s> 4. następnym razem pomyśleć samemu, bo inaczej kłopoty zdominują twą
s>    rzeczywistość

s> --s+

Nie tu tkwi przyczyna tych klopotow.
Tak jak pisalem, mysqlowy user istnieje, ma nawet swoje haslo
a mimo to nadal log nie rotuje sie.
Blad pojawia sie podczas wykonywania prelocate w pliku
/etc/logrotate.d/mysql nastepujacej komendy:
/usr/bin/mysqladmin --defaults-file=/etc/mysqld.conf flush-logs
i przyczyna jest brak praw tego usera do wykonywania funkcji RELOAD.
Wystarczy nadac mu uprawnienia zapytaniem SQL:
GRAND RELOAD ON *.* TO mysql_logrotate w localhost IDENTIFIED BY "haslo"
i sprawa się rozwišzuje.

Czasem trzeba odpowiadac na wlasne pytania.  :-)

Prometheus
prometheus w o2.pl.antyspam