postfix + procmail

Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk grzegorz w webmedia.pl
Wto, 19 Cze 2001, 17:54:27 CEST

Mam aktualnie:
[grzegorz w linux grzegorz]$ rpm -q postfix procmail
postfix-20010329-4
procmail-3.15.1-7
ale to i tak nie ma większego znaczenia (chyba), chodzi mi o możliwość
utworzenia przez procmail'a pliku w /var/mail, otóż /var/mail ma takie
prawa:
[grzegorz w linux grzegorz]$ ls -ld /var/mail
drwxrwxr-x    3 root     mail         4096 cze 19 17:43 /var/mail
i o ile plik usera już istnieje to nie ma problemu ale jeżeli go nie ma to
procmail się wywala i nic w tym dziwnego. Problem dotyczy sgid'a
procmail'a na grupę mail, otóż gnębi mnie czy jest to słuszne rozwiązanie
(aktualnie tak mam). Nasz dystrybucyjny procmail nie ma tego sgid'a, więc
pytanie brzmi czy da się to jakoś inaczej zrobić poza tworzeniem plików
/var/mail/user przy zakładaniu konta?

--
Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk - grzegorz w niewiem.org  http://hack.zone.to/
"Nikomu nie wolno drżeć przed nieznanym, gdyż każdy jest w stanie zdobyć