Mini sprawozdanko z instalacji PLD

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Pon, 5 Mar 2001, 12:12:21 CET

From: "Jacek Rzęsista" <jacek w samm.com.pl>
> $ mount -t vfat -o conv=b /dev/hda1 /mnt/dos
> $ rpm -Uhv /mnt/dos/PLD/RPMS/kernel-2.2.18-14.i586.rpm --force
> no i ów geninitrd się wykonuje. No to teraz zostało mi jedynie .... 3
> magiczne klawisze i wyjęcie dyskietki ze stacji :-).
---------------------------
To niepotrzebne.
--------------------------
> KROK 5:
> System startuje ...... i kernel panic - unable to mount root fs (czy jakoś
> tak). Mając w pamięci jakieś posty o ide w module i w ogóle, startuję
> jeszcze raz z dyskietki montuję partycję jako /dest i robię chroot-a.
> Patrzę do /boot. A tam initrd jest jako link na /boot/initrd-2.2.18.gz -
> trochę mi się to '.gz' nie spodobało. Więc zrobiłem:
> $ ln -sf /boot/initrd /boot/initrd-2.2.18
> reboot, i ...... poszło :-)))) Tutaj mam więc pytanie - jak to jest w
> takim razie z tym initrd ? I wersją skompresowaną (zdaje się tworzoną przy
> [...]
-----------------------------
Wytarczy w chroot-cie: geninitrd /boot/initrd-2.2.18-4.gz 2.2.18-4
Przedtem usunac ten ktory sie zrobil przy instalacji, pozniej ln -s
taki zeby 'pasowal' do lilo.conf czy tez gruba. Robic to przy poprawny
fstab-ie i w przypadku SCSI modules.conf (alias scsi_hostadapter ****)
-----------------------------
> [...]
> przeedytowałem /etc/sysconfig/mouse - mysz na ps2, /etc/sysconfig/network,
> /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth0. I parę innych, takich tam drobnostek
> typu hostname, itp. Reboot. Myszki nie ma. Szybki ps aux | grep gpm - nie
> ma gpm-a. Czemu ? Czyżby coś jeszcze oprócz /etc/sysconfig/mouse trzeba
> było edytować ? Próbuję z palca:
> $ gpm -t ps2
> A on mi na to, że /dev/mouse nie stwierdzono. Zaglądam do /dev/ -
> faktycznie - nie ma (co prawda /dev/psuax jest - chociaż tyle :-). No więc
> tak - czy mam owo /dev/mouse zrobić poprzez /dev/MAKEDEV, czy wystarczy
-------------------------------------
Ja robie link, ale mozesz tez w /etc/sysconfig/mouse jako DEVICE wpisac
od razu DEVICE=/dev/psaux.
--------------------------------------
> Jadąc dalej - po odpaleniu mc, mc rzuca co chwila do logów
> komunikat o niemożności podłączenia się do /dev/gpmctl (no bo nie ma
> takiego) - wygląda na to, że jest to podobny problem. Kolejne pytania
> cisną się więc na usta: który pakiet (czy skrypt) powinien zadbać o
> utworzenie /dev/mouse/ a który o /dev/gpmctl ?
---------------------------------------
Jak odpalisz gpm-a to ten komunikat 'znika'.
> Sieć natomiast się podniosła, ale:
> wstwka z /etc/sysconfig/network:
>
> NETWORKING=yes
> IPV6_NETWORKING=no
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^ polecam zapamiętanie tego !

[ciach'
> Co tam robi adres IPV6 ??????????? Skoro wyłączyłem IPV6, i nawet nigdzie
> adresu nie podałem ??????????
Jeszcze w modules.conf alias net-pf-10 off jesli nie chcesz IPV6
Trzeba zrobic: useradd -m jacek ;)

pzdr
Stacho Pal