instalacja PLD

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 16 Mar 2001, 13:22:40 CET

On Fri, Mar 16, 2001 at 01:12:45PM +0100, Radoslaw Kintzi wrote:
[...]
> 7. addbase
>
> DOBRZE??????
Na razie tak.

[...]
> 10. lilo:
>    boot = /dev/hda
>    delay = 5       # optional, for systems that boot very quickly
>    image = /boot/vmlinuz
>      label = linux
>      root = /dev/hda2
>      read-only
Brakuje:
       initrd=/boot/initrd

> request_module[block_major_3]: Root fs not mounted
> VFS: Cannot open root device 03:02
> Kernel panic: VFS Unable to mount root fs on 03:02
No właśnie. Patrz wyżej. bez driverów do IDE i ext2 system
nie wystartuje, dlatego musi być załadowane initrd.

Jeszcze jeden problem jest: są braki w zależnościach pakietów
i w efekcie initrd się nie buduje (przynajmniej mnie się nie zbudował).
Trzeba go zrobić mniej-więcej tak (root na /dest):

geninitrd /boot/initrd-2.2.18-xx 2.2.18-xx

Jakie to "2.2.18-xx" najlepiej zobaczysz sprawdzając na co wskazuje link:

ls -l /boot/initrd

> Mialem jeszcze pare innych problemow:
> Na chroot /dest:
> # mount /dev/fd0 /mnt/floppy
> Musisz okreslic typ fs. (in english)
> Brak: /lib/modules/2.__.18/module.dep (cos kolo tego)
Można zignorować. Instalator to nie system do pracy.

Pozdrowienia,
	Jacek