Juz dziala ale...

Radoslaw Kintzi radzio w student.ii.uni.wroc.pl
Pon, 19 Mar 2001, 14:14:07 CET

Przy starcie systemu:

Start service pcmcia (Y)es/(N)o/(C)ontinue? [Y]
Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters
/lib/modules/2.2.18/pcmcia/ds.o: init_module: Device or resource busy
Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters

Co to jest PCMCIA (nie wiem, daje slowo).
Z tego co pamietam na RH tez cos takiego
startowal i dzialalo.

Zainstalowalem emacsa:
emacs-common-20.7-32
emacs-leim-el-20.7-32
emacs-20.7-32
emacs-leim-20.7-32

Niby OK, tylko zastanawia mnie co on tak dlugo robi przy starcie
(przez te 5 sec pomiedzi wczytaniem z dysku wyswietleniem okna
edycyjnego).

Inna rzecz X-y. Zainstalowalem:

XFree86-4.0.2-6
XFree86-fonts-4.0.2-2
XFree86-driver-s3virge-4.0.2-6
XFree86-doc-4.0.2-1
XFree86-75dpi-fonts-4.0.2-2
XFree86-latin2-75dpi-fonts-4.0.2-2
XFree86-libs-4.0.2-6
XFree86-modules-4.0.2-6
XFree86-Xserver-4.0.2-6
XFree86-tools-4.0.2-6
XFree86-100dpi-fonts-4.0.2-2
XFree86-latin2-100dpi-fonts-4.0.2-2
XFree86-setup-4.0.2-6

I byc moze pare innych potrzebnych (zaleznosci).
Wygenerowalem (za pomoca xf86config) plik /etc/X11/XF86Config.
$ startx
i czarny ekran (zdarzyl przelaczyc monitor w tryb graficzny),
zero reakcji na klawiature. NIC.
Innym razem zadzialalo, uruchomil nawet xterma, tyle ze mysz
nie dziala. Alt+Ctrl+BS.
Jeszcze innym razem udalo mu sie nawet obsluzyc mysz.

Gdzie tu jakas przewidywalnosc?
Jak na moj gust to moze byc problez z mysza.
Mam takie cudo Logitecha z trzema przyciskami.
Na konoli dziala (gpm - ms w pliku /etc/sysconfig/mouse)
Przytocze sekcje z pliku konfiguracyjnego:

# File generated by xf86config.

Section "InputDevice"
# Identifier and driver
    Identifier	"Mouse1"
    Driver	"mouse"
    Option "Protocol"    "Logitech"
    Option "Device"      "/dev/mouse"
#    Option "Protocol"	"Xqueue"
#    Option "BaudRate"	"9600"
#    Option "SampleRate"	"150"
#    Option "Emulate3Buttons"
#    Option "Emulate3Timeout"    "50"
#    Option "ChordMiddle"
EndSection

Zmienialem Option "Protocol" i pare innych opcji.
Za karzdym razem rezultat byl taki sam jak opisany
wyzej - brak przewidywalnosci.

Pozdrawiam