Shutdown systemu i odmontowywanie partycji

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Czw, 22 Mar 2001, 22:24:52 CET

On Thu, 22 Mar 2001, Tomasz Witek wrote:
> Problem znzny od dlugiego czasu.
> Odmontowywanie zasobów sieciowych po zamknieciu (złe słowo) sieci.
> Trzeba zbudowac cos takiego jak jest w RH, netfs.

Nie.
Wystarczy po prostu odmountowywać takie zasoby jak nfs i smb _przed_
wyłączeniem sieci.
Sam zgłaszałem kiedyś ten błąd i dostałem odpowiedź, że "w nowej wersji
rc-scripts to zostało poprawione". Jak widać nie.

Najprostsza koncepcja takiego ustrojstwa to plik w /etc/sysconfig, np.
netfilesystems. W nim FS="smbfs, nfs"

I w skryptach startowych odpowiednie odwołanie przed wyłączeniem sieci
(przegrepowanie /etc/mstab)

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski