problemy z dyskiem

Artur Pęczak arturoza w send.pl
Sob, 24 Mar 2001, 23:12:14 CET

Witajcie,

Podczas gdy próbuje wykonać na dysku jakąś większą operację
komputer przestaje działać! (zawiesza się całkowicie
- nie reaguje na działanie z klawiatury, przez sieć
nie sprawdzałem, bo komp nie jest podłączony do sieci).
Ta większa operacja to bardzo szybkie kopiowanie plików
(szczególnie małych).
Zauważyłem to np. podczas rozpakowywania źródeł jądra linuksa
(kilkaset plików) oraz podczas kopiowania ze starego dysku
kilku tysięcy listów ze spoola slrnpull (sprawdzane kilka
razy, zawsze się zawieszał!). Próbowałem na jądrze oryginalnym
z pld 2.2.18 i kompilowanym (ale na innej maszynce) 2.4.2.
Aha, hdparm też potrafi powiesić w ten sam sposób.

Dodam jeszcze, że przy ponownym uruchamianiu systemu fsck z pld
nie potrafi sobie poradzić ze sprawdzeniem dysku! Wiesza się.
Muszę podłączyć starego Redhata i nim sprawdzić ten dysk.

No i odnośnie dysku. IBM 45gb ata100/7200 obrotów
podlączony do kontrolera promise ata66 na pci.

Artur Pęczak ("arturoza") * registered linux user: 160986 * GNU/Linux admin
online: www.linux.sky.pl * arturoza w send.pl *  gsm phone: +48 (0) 503959625
gnuPG key @ ~/artur.pgp * B2AA 2D32 644E 09B2 5E15 237C 1494 EE1F 10E1 DF25