acl

Leszek A. Szczepanowski twinsen w amsnet.pl
Śro, 23 Maj 2001, 14:39:14 CEST

On Wed, 23 May 2001, MarcinG wrote:

>Jesli jednak dziala, to moze wreszcie dowiem sie czy
>istnieje na Linuksa oprogramowanie. Chodzi mi o programy
>graficzne.

jest malo taki programow. wedle mojej wiedzy jest to np.
gimp, oraz cos na poziomie corela 3, chyba nawet corel.
na unixy widzialem kiedys AutoCADa starszego.
Mimo to, IMHO linux nie jest systemem do obrobki grafiki,
jesli chcesz tylko i wylacznie sie tym zajmowac i grac
w najnowsze gierki z wykorzystaniem najnowszych kart
graficznych - to nie jest to system dla ciebie.
To jest jak juz ktos tu sie wypowiedzial rewelacyjny
serwer roznych zasobow, router, firewall. Moze pracowac
w trybie graficznym, ale programow z taka bogata liczba
opcji jak np. w photoshopie, to nie ma i nie sadze by
na razie byly. Zainstaluj sobie Windowsa i nie martw sie
niczym. Lub tez pracuj na Macu, z nieco lepsza stabilnoscia.
Linux, mimo calej checi wielu osob do uczynienia z niego
systemu user-friendly, pozostanie na zawsze (znow IMHO)
systeme dla ludzi ktorzy lubia wiedziec JAK cos dziala
i miec nad tym totalna kontrole. Z zazenowaniem patrze
czasami na osoby ktore maja ambicje byc adminami a nie
znaja nawet podstaw protokolu TCP/IP i nie wiedza jak
jest zbudowany pakiet IP, czy ramka Ethernet. O routingu
nie maja pojecia a o firewallach wieda tylko ze istnieja
takie. Sorry, ale Linux/Unix nie jest systemem dla ludzi
glupich, lub twierdzacych ze nie musza miec zadnej wiedzy
do ich obslugi. Dla tychze sa inne systemy. Nie podoba
mi sie "uprzyjaznianie" tych najbardziej popularnych
dystrybucji, ale niestety komercja panuje i przed tym
nie uciekniemy. Z tym ze wolalbym zeby PLD nie szlo
w tym kierunku bo stanie sie kolejna dystrybucja jak
te komercyjne.
--
Leszek A. Szczepanowski,twinsen w amsnet.pl
GCC/MC d-(+) s: a-- C++ UL++++ P(+) L+++ E---