useradd i crypt

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Pią, 25 Maj 2001, 00:10:48 CEST

On Thu, 24 May 2001, hocus wrote:
> Potrzebuję wykorzystać parametr -p polecenia useradd, należy tu jednak podać
> zakodowane już hasło. W manualu piszą o funkcji crypt(), lecz ona zwraca 13
> znakowy ciąg zakodowany DES'em, a w /etc/shadow mam hasła składające się z
> 34 znaków, zaczynające się zawsze na $1$ (MD5?) W jaki sposób można
> zakodować określony ciąg znaków do takiej postaci?

Kiedyś się w to bawiłem - właśnie do skryptu masowo zakładającego hasła. I
też chciałem z tego parametru skorzystać.
Szyfrowanie załatwiłem jakąś tam funkcją perlową (credit: agaran), ale
zrezygnowałem przy innej rzeczy.
Otóż - w shadow miałem ciąg znaków, który odpowiadał konkretnemu hasłu. I
podczas logowania do systemu wchodziłem _bez_ pytania o nie. Jeżeli
natomiast spisałem to samo hasło poprzez passwd i dostawałem identyczny
ciąg znaków (czyli teoretycznie to samo hasło...) to już występowało
pytanie o hasło.

Polecam tutaj jako zamiennik expect'a - można mu podać poprzez passwd
hasło.

pozdr.  Paweł Gołaszewski
Windows message:
"CPU not found. Software emulation"