/dev/svga

Witold Filipczyk juandon w poczta.onet.pl
Śro, 21 Lis 2001, 23:24:25 CET

On Wed, Nov 21, 2001 at 02:20:16PM +0000, Marek Dabrowski wrote:
> Kłaniam się
>
> Mam taki problem:
> przy próbie uruchomienia zgv dostaje komunikat: "svgalib: Can't open
> /dev/svga". W /dev plik tego urządenia istnieje. Mam zainstalowany
> pakiet svgalib-1.9.11-1 w 2.2.19.
> Za pomoc z góry dziękuję.

Zgaduję, że uruchumiasz zgv z konta zwykłego usera.  Jeśli tak, to dopisz go do grupy root.
Jeśli to już zrobiłeś i nadal zgv nie chce działać, to prawdopodobnie przekompilowałeś kernel
lub ktoś nie przebudował svgalib.  W takim przypadku może pomóc przebudowanie svgalib, tzn.
- zainstalowanie rpm-build
- zainstalowanie svgalib*.srpm
- cd ~/rpm/SPECS
- rpm -bb svgalib.spec