apt-get i kernel

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 18 Paź 2001, 17:57:59 CEST

On Wed, Oct 17, 2001 at 07:33:52PM +0200, Andrzej Dopierała - Undefined wrote:
> przy dzisiejszym apt-get dist-upgrade zobaczyłem coś bardzo dziwnego
> i niepokojącego:
> [undefine w chaos public_html]$ sudo apt-get dist-upgrade |tee ~/plik
> Reading Package Lists...
> Building Dependency Tree...
> The following packages will be REMOVED:
>   kernel#2.4.7-11
[...]
> Skąd mu przyszło na myśl żeby wywalić kernel-2.4.7-11?
To już zostało wyjaśnione.

Inna sprawa że cały ten apt jest jakiś chory... Jak jest konflikt, to
znaczy że nie da się czegoś zainstalować, póki konflikt nie zostanie
rozwiązany, a nie, że należy "zawadzające" pakiety usunąć.
Dodając do tego ignorowanie przez apt lokalnej bazy rpm, która przecież
w systemie jest najważniejszym źródłem informacji o ewentualnych
konfliktach, okazuje się, że najlepiej sobie apta darować i zacząć
kożystać z rodzimego poldka.

Jest jeszcze cokolwiek, co może apt, a poldek nie?

Pozdrowienia,
        Jacek