lp0 jeszcze raz

Przemyslaw 'Dj_RzulF' Knycz dj-pld w zolw.eu.org
Nie, 21 Paź 2001, 22:06:55 CEST

On Sun, 21 Oct 2001, Wojciech Urbanowski wrote:

>  Przy 'cat >> /dev/lp0' dostaję coś w rodzaju: No such device or
>  address.
>  /dev/lp0 stworzone 'mknod /dev/lp0 c 6 0'
>  W jądro wkompilowane paralell port support, pc style hardware,
>  paralell printer support.

Hm, podobny problem mnie spotkal jakis czas temu, rozwiazalem go w
nastepujacy sposob:

w biosie ustawilem tylko tryb EPP,

obsluga parportu jak i urzadzenia drukarki były jako module

ładowanie sterownika wyglądało następująco:

/sbin/modprobe parport_pc io=0x278 irq=5
/sbin/modprobe lp

tak ladowalem na Slacku 8.0, w /proc/parport/lp0/ znajdowały sie parametry
portu (tzn jaki tryb wlaczony, etc) oraz jakie urzadzenia "wisza" na
porcie (ladnie wykrywal mi moja HPtke - ale to o ile sie nie myle byl
dodatkowy modul na "skanowanie portu lp w poszukiwaniu urzadzen" - to w
kernelu sie bodajrze ustawialo)

No i w sumie wszystko bylo wporzadku, a to że wali ci komunikatem no such
device / nie ma takiego urzadzenia to jest wina sterownika, że nie jest
załadowany, a nie że brak takiego urzadzenia w sensie /dev/lp0 ...

Mam nadzieje ze moje wskazówki Ci jakoś pomogą przez to przebrnąć, jeszcze
moja uwaga - miałem problemy z paramterem ustawionym w BIOSie na
ECP+EPP - to inicjalizował mi port drukarki jako SPP - nie wiem dlaczego,
samego ECP nie sprawdzałem

Nie musisz przekompilowywac jadra zeby zrobic moduly, możesz nadać
parametry przez lilo - stosując podajrze append czy coś takiego - jak tego
używać odsyłam do Printing-HOWTO - tam o ile się nie mylę były przykłady
inicjalizacji portu, drukarki...

Powodzenia

  \\\|///
 -(o)|(o)-   / Powered by PLD \