lp0 jeszcze raz

Krzysztof Drewicz hunter w raszyn.pl
Pon, 22 Paź 2001, 12:55:52 CEST

On Sun, 21 Oct 2001, Przemyslaw 'Dj_RzulF' Knycz wrote:

> /sbin/modprobe parport_pc io=0x278 irq=5
> /sbin/modprobe lp
>
> dodatkowy modul na "skanowanie portu lp w poszukiwaniu urzadzen" - to w
> kernelu sie bodajrze ustawialo)
 Support dla 'IEEE 1284 probe'
 i kernel na to np:  parport0: Printer, BJC-210 (Canon)

dobrze jest dodac do /etc/modules.conf:

  alias parport_lowlevel parport_pc
  options parport_pc io=0x278,0x378 irq=5,auto

Przyklad dla maszynek z kilkoma portami rownoleglymi.

> ECP+EPP - to inicjalizował mi port drukarki jako SPP - nie wiem dlaczego,
> samego ECP nie sprawdzałem

moze dla tego (/usr/src/linux-2.2.19/drivers/misc/TODO-parport)
2. A better lp.c:

   a) ECP support would be nice.  This can only work if both the port and
      the printer support it.

> Nie musisz przekompilowywac jadra zeby zrobic moduly, możesz nadać
> parametry przez lilo - stosując podajrze append czy coś takiego - jak tego

sprobuj moze parametr lp=auto i zobacz co sie dzieje (tzn co kernel na to)

hunter