joe, mutt, zgv

Marcin Kamiński maxiu w best.net.pl
Pią, 26 Paź 2001, 18:27:44 CEST

[piątek, 26 październik 2001], Jacek Konieczny napisał(a):

> Nie masz ustawionego nawet LC_CTYPE? W takim razie mutt robi prawidłowo,
> że zapisuje w oct kody spoza us-ascii. Po prostu nie chce zakrzaczyć ci
> terminala --- według jego informacji kody te są niedrukowalne.
>
> Locale służy nie tylko do wyboru języka komunikatów.
>
> Wpisz sobie do /etc/sysconfig/i18n:
>
> LC_CTYPE=pl_PL
>
> I wszystko powinno być OK.

Hmm, to po co jest:
       charset
              Type: string
              Default: ""

              Character  set  your  terminal  uses to display and
              enter textual data.
miałem charset ustawione na iso-8859-2 więc chyba (imho) powinno to być
decydujące.
Ale dzięki, rzeczywiście podziałało ustawienie tego. Apropo, gdzie jest
dobry opis działania konwersji dokonywanej przez iconv'a? man niestety
nic nie mówi o zmiennych środowiskowych.
No i czemu standardowo w rc-scripts /etc/sysconfig/i18n nie ma
ustawionej tej zmiennej? Myślałem że 'polished' zobowiązuje.

--
--- software developer ------------- network administrator ---