Zmiana architektury

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Śro, 5 Wrz 2001, 08:35:44 CEST

On 01.09.04 Artur Flinta pressed the following keys:

> W najbliższym czasie, czeka mnie zmiana procka (i reszty bebechów) z K6-2
> an K7, mam w związku z tym pytanie z dziedziny nieco kosmetycznej. Jak
> najprościej wymienić wszystkie pakiety i586 na i686? Wiem, że zyski
> prędkościowe będą nikłe, ale to tak by wszystko było zapięte na ostatni
> guzik :))

Ja to robiłem zawsze w dość bezczelny sposób:

1. Mirror katalogu z pakietami dla nowej architektury (jeśli mam pakiety
z /test, to również mirror testa).

2. apt-get dist-upgrade żeby były najnowsze wersje pakietów.

3.

arch=i686
for file in `rpm -qa` ; do
   if [ -f $file.$arch.rpm ] ; then
      rpm -Uhv --force $file.$arch.rpm
   elif [ -f $file.noarch.rpm ; then
      echo "rpm $file is noarch: not upgraded"
   else
      echo "rpm $file not found"
   fi
done

I już po kłopocie.

Robert

PS. To samo zrobiłem, jak musiałem przenieść router z i686 na i586, ze
względu na zmianę architektury z PII na Winchip C6. Wtedy trzeba
wymienić wszystkie pakiety od razu, bo inaczj się po prostu wiesza...