anomalia? kernel? gdm? dnscache? strange..

Daniel 'bonkey' Bauke bonkey w pld.org.pl
Pią, 7 Wrz 2001, 09:56:28 CEST

nie wiem cóż to -- wyśledzić mi jakoś trudno. może ktoś
miał podobnie? może macie choć pomysł na debug tegoż?

zdarzyło mi się to po paru fikołkach z powodu niezwolnionych
inodów na 2.4.7-6 (jeszcze przed upgradem na 2.4.7-8) i wciąż
mnie męczy (już po upgradzie). otóż, gdy odpalam system w init 5
-- wstaje normalnie gdm, standard -- ale
   zdycha mi kompletnie klawiatura i np. przed chwilą nie ruszył
   mi sawfish (mam autologin -- gdyby nie to, nie byłbym się w
   stanie nawet zalogować).
przez tą klawiaturę nic się nie da zrobić -- żadne przełączenie
na inna konsolę, nic -- jedynie magicsysrq pomaga
(sync-unmount-boot).
   jednak! gdy odpalę init 3, a potem gdm-a z palucha (tzn.
   normalnie /etc/rc.d/init.d/gdm start) --
żadnych problemów.. chkconfig --list nie wykazuje żadnych
różnic w tych runlevelach -- zresztą, cóż mogło by mieć wpływ?
przecież nie jakiś postgres czy cóś..

nie przypominam sobie, bym akurat coś instalował w tym czasie, no
poza operacjami w innie i dnscache, które doprowadziły mnie
właśnie do zeżarcia inodów na /var i /. (btw. dnscache mógłby
gdzieś indziej, niż w /etc zapisywać dane, bo w takim przypadku,
po restarcie nawet /etc/mtab się zrobić nie potrafi)

będę strasznie wdzięczny za jakiś trop..

--
Daniel `bonkey' Bauke; http://www.oho.pl/~bonkey/; {happiness=bike&&unix;}