Jaki klient do maili?

Wto, 2 Kwi 2002, 20:12:11 CEST

On Tue, 2 Apr 2002, Marcin Kapelko wrote:
[..]
> Wiesz co, ten cytat w Twoich mailach idealnie do Ciebie pasuje :)
>
> Ja chcialem tylko jakies proste rozwiazanie i w sumie mam (wlasnie mi sylpheed zadzialal, ole!).

Zwykle w ten sposób komentują tą sentencje osoby które czegoś nie
rozumieją. Pozwól że wytłumaczę. Otóż:

- zwykle system w którym pouruchamiane śa jakeiś serwisy i tak ma
  uruchomiony serwer pocztowy,

- skoro już jest uruchomiony MTA to cobyś nie robił zastosowanie tego co
  opisazłem jest najprostrża z mozliwych metod .. więcej widzą o zasadach
  działamia i konfigurowania np. procmaila przyda się dokładnie wszędzie,

- w sytuacji kiedy MTA działa w systemie bo w zasaadzie działać niemal
  zawsze musi, a MDA dostarcza i filtruje pocztę dostarczaną do spoola
  użytkownika nakarmienie tego wszystkieko pocztą ściagniętą z użyciem
  fetchmaial jest znowusz napostrzym rozwiązaniem które będzie także
  działać w sytuacji kiedy zapragniesz zmienić MUA na inny (mniej lub
  bardziej kolorowy).

Co do jeszcze samego zdania które pojawia się także i w tym liście na
końcu tegoś to wiedz że pasuje ono do dowolnej osoby także samo idealnie
(ergo: także i do Ciebie) bo jak na razie nie udało mie się znaleźć
wyjątku od czegoś co wygląda na regółe.

Swoja droga .. program typu MUA który zamiast dostarczać np. frontend do
wspomagania edycji regół np. procmaial będzie udostępniał własne
mechanizmy filtrowanai poczty uznałbym za conajmniej mało przemyślany. Do
wykonywania operacji na samym spoolu czy plikach z pocztą jest choćby
grepmail czy inne tego typu.

kloczek