Abit BE6II, system wiesza się przy odczycie CD.

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Pią, 5 Kwi 2002, 15:17:26 CEST

[[ Grzesiek Sojka <grzes w yen.ipipan.waw.pl> ]]:
> Zgodnie z dokumentacja kontrolery HPT3XX nie obsluguja CD-ROMow!

W tym miejscu pisałem (na wypadek, gdyby to miało jakieś znaczenie; nie
wiem -- konflikt jakiś...) o _dysku_.  Zwiecha, oczywiście, następuje
przy próbie montowania CD, ale CD jest oczywiście podłączony do ATA33,
jako secondary slave.  Pierwszy kanał IDE mam w zwykłym (tzn. nie tym
od HPT) BIOSie wyłączony.

Jest jeszcze jedna dziwna sprawa: mimo, iż dysk jest podłączony do
HPT (jako primary master), to Linux widzi go jako /dev/hda, zamiast
/dev/hde...  Żeby było zabawniej: podczas cyrku z podłączaniem tego
dysku (trochę mi to zajęło), na jednej z konfiguracji (i zdaje się,
że na starszym kernelu; IIRC 2.2.16 z RH), ten dysk *był* widziany
jako hde.  Teraz jednak nie potrafię już odtworzyć tych ustawień.

Czy ktoś wie o co tu może chodzić?  Szlag mnie trafia z każdą płytą.

--
$ perl -Xle 's??xzot|\x2p}{|\x{0}etu|niz\x{0}xizr\x0negqiz\x2?*s`.`"chr+0".(40
+ord$&)`eeg*s$$\$_$ee'   #%%###%%%#   [ Radosław Zieliński <radek w karnet.pl> ]