Abit BE6II, system wiesza się przy odczycie CD.

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pią, 5 Kwi 2002, 17:10:35 CEST

Witam!

On Fri, 5 Apr 2002 15:17:26 +0200
Radoslaw Zielinski <radek w karnet.pl> wrote:

> W tym miejscu pisałem (na wypadek, gdyby to miało jakieś znaczenie; nie
> wiem -- konflikt jakiś...) o _dysku_.  Zwiecha, oczywiście, następuje
> przy próbie montowania CD, ale CD jest oczywiście podłączony do ATA33,
> jako secondary slave.  Pierwszy kanał IDE mam w zwykłym (tzn. nie tym
> od HPT) BIOSie wyłączony.

Niektóre CD nie lubią być jako samotny slave na kanale.

> Jest jeszcze jedna dziwna sprawa: mimo, iż dysk jest podłączony do
> HPT (jako primary master), to Linux widzi go jako /dev/hda, zamiast
> /dev/hde...  Żeby było zabawniej: podczas cyrku z podłączaniem tego
> dysku (trochę mi to zajęło), na jednej z konfiguracji (i zdaje się,
> że na starszym kernelu; IIRC 2.2.16 z RH), ten dysk *był* widziany
> jako hde.  Teraz jednak nie potrafię już odtworzyć tych ustawień.
>
> Czy ktoś wie o co tu może chodzić?  Szlag mnie trafia z każdą płytą.

Może jest to spowodowane tym, że kontroler ATA33 nie jest włączany przez
bios płyty (być może ma ustawioną  funkcję auto) co powoduje, że HTP
podpina się pod przerwania 14 i 15 i być może adresy tamtego wyłączonego
kontrolera i jest widziany jako pierwszy kontroler IDE.

        Pozdrawiam
                Artur