PostgreSQL

Adam Buraczewski adamb w polbox.pl
Sob, 6 Kwi 2002, 21:59:32 CEST

> tylko, że (niezależnie czy interaktywnie czy ze skryptu) to nie działa:
> kondi w feniks(26)~$ cat <<end >psqlquery

Nie, tu nie chodzi o interaktywność, tylko o to, czy dla procesu jest
określony terminal sterujący.  Inaczej mówiąc, jeżeli odpalasz psql z
poziomu jakiegoś demona, który odłączył się od terminala, to dopiero
wtedy nie będzie pytał się o hasło.

Po prostu: jak zrobisz np. 'ps aux', to kolumnie "TTY" musi być "?", a
nie nazwa terminala.

> boje się, że jeśli PGPASSWORD zniknie to będę musiał korzystać z
> perla+DBI. a trzymanie perla dla jednego 15linijkowego skryptu brzmi
> niedorzecznie.

Zauważ, że Bruce Momjian pisał o nowym rozwiązaniu -- trzymaniu haseł
do baz danych w pliku.  Jakieś 2 miesiące temu dyskutowano o tego typu
rozwiązaniach na pgsql-hackers, wydaje mi się że rzeczywiście w
PostgreSQL 7.3 będzie jakieś nowe, kompleksowe i lepsze rozwiązanie.

Pozdrawia.

--
Adam Buraczewski <adamb w polbox.pl> * Linux registered user #165585