Abit BE6II, system wiesza się przy odczycie CD.

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Nie, 7 Kwi 2002, 21:52:50 CEST

[[ Artur Flinta <aflinta w at.kernel.pl> ]]:
> Niektóre CD nie lubią być jako samotny slave na kanale.

To raczej nie to; pod Windą działa.  Poza tym, przed chwilą
przełączyłem go na master i też się wiesza.

[...]
> Może jest to spowodowane tym, że kontroler ATA33 nie jest włączany przez
> bios płyty (być może ma ustawioną  funkcję auto) co powoduje, że HTP

Tak, a jak inaczej można ustawić CD w BIOSie?

> podpina się pod przerwania 14 i 15 i być może adresy tamtego wyłączonego
> kontrolera i jest widziany jako pierwszy kontroler IDE.

Średnio rozumiem, co do mnie rozmawiasz.  Pierwszy IDE faktycznie
jest na 15., ale nie wiem, co z tego wynika:

$ cat /proc/interrupts
           CPU0
  0:      62376          XT-PIC  timer
  1:       3046          XT-PIC  keyboard
  2:          0          XT-PIC  cascade
  4:        104          XT-PIC  serial
  8:          1          XT-PIC  rtc
 11:       7287          XT-PIC  ide0, eth0
 12:          0          XT-PIC  es1371
 13:          1          XT-PIC  fpu
 15:        175          XT-PIC  ide1
NMI:          0

--
$ perl -Xle 's??xzot|\x2p}{|\x{0}etu|niz\x{0}xizr\x0negqiz\x2?*s`.`"chr+0".(40
+ord$&)`eeg*s$$\$_$ee'   #%###%%###   [ Radosław Zieliński <radek w karnet.pl> ]