ALI M1489 ciag dalszy

Przemyslaw Biernat melwin w ogrodowa.int.pl
Pią, 19 Kwi 2002, 01:40:34 CEST

Nie chciało mi się sprawdzać, czy w dystrybucyjnym jaju z PLD jest
wkompilowany support dla tego chipsetu. A pozatym i tak miałem jako kiedyś
podrasować (bo serwerek to tylko 486). No wiec, skompilowalem jajo, dodalem
do lilo.conf:
append="ide0=ali14xx"

i dalej nie moge zalaczyc DMA:
root w server:~# hdparm -d1 /dev/hda

/dev/hda:
 setting using_dma to 1 (on)
 HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
 using_dma    =  0 (off)

Niewierze, że ta plyta DMA poprostu nie posiada.
Pozatym czytalem ze append="ide0=ali14xx" daje obsluge secondary ide, to co
czy to oznacza ze musze dysk przelozyc i uzywac np. jako /dev/hdc? wtedy
bedzie dzialac ?

Ma ktos jakies pomysly ?
Pomozcie.

Przemyslaw Biernat