Informacie o plycie glownej - jak wydobyc?

Fryderyk 'Fritz' Dziarmagowski fritz w phreaker.net
Pią, 19 Kwi 2002, 17:30:02 CEST

On Fri, 19 Apr 2002, Przemyslaw Biernat wrote:

> Z tego co wyszukalem w googlu, to sa programiki pod winde czy dosa,  ktore
> pokazuja jaka jest w kompie plyta glowna, nazwe jej producenta razem z
> adresem jego strony, wersja biosu itp. Jest takie cudenko pod linuksa? Bo nie
> mam zamiaru szukac serwera po szafie, i podlaczac stacje dyskow :) i robic to
> spod dosa. Bo windy to juz calkowicie nie mam zamiaru instalowac.

cat /proc/pci np., to da Ci najlepszy podgląd tego w co będziesz musiał
zaopatrzyc kernel. Co do tego jak się nazywa producent i jego site,
dojdziesz po sprwadzeniu numerku biosa (wyświatlany na początku startu
Twojej maszyny). Skoro nie masz zamiaru używać dos ani win to raczej dane
biosu Ci się nie przydadzą, bo ciężko zupgredować bios bez owego
pierwszego (szczerze powiem, nie interewsowałem się czy istnieją jakieś
flashery pod linux'a).
Więcej informacji możesz znaleźć po odpaleniu systemu w /var/log

pozdr.

--
[ Fryderyk Dziarmagowski <fritz w phreaker.net> ]
[               Linux Registered User #164489 ]