Lączenie z TPSA po PPP

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Nie, 21 Kwi 2002, 14:10:37 CEST

On Sun, Apr 21, 2002 at 01:38:30AM +0200, Fryderyk 'Fritz' Dziarmagowski wrote:
> skoro pppd odpalane z palca idzie, to przyjrzyj się /etc/ppp/options.
> skrypt pewnie nie przekazuje jakiś opcji dla pppd i stąd zamieszanie. będę
> strzelał, ale chodzi chyba o kompresję.
Sprawa się wyjaśniła: jestem debilem.

Uzasadnienie diagnozy.

Mam w komputerze (na płycie głównej) dwa porty szeregowe. ttyS0
normalnie jest podłączany kablem szeregowym do laptopa robiącego za
terminal i jest tam zestawiane PPP, przy czym po stronie mojego
komputera jest to ppp0. ttyS1 jest używany jako IrDA do podłączania
telefonu.

Wczoraj przyniosłem do celów testowych modem zewnętrzny. Podłączyłem go
do ttyS0. Potem przyszła kumpela, żeby coś tam sprawdzić w sieci. No to
wyłączyłem IrDA na ttyS1 i podpiąłem do niego laptopa. I to był właśnie
błąd. Bo zapomniałem o pliku /etc/ppp/options.ttyS0, który na sztywno
przydziela IP laptopowi. Teraz usiłował przydzielić je Tepsie. A
dlaczego działało uruchamiane z palca? Bo wtedy pisałem /dev/modem a nie
/dev/ttyS0.

Koszt? Ponad 30 prób połączenia z Tepsą.
Zysk? Poprawny skrypt chat dla tpsa, który zaraz pojedzie to repo.
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--