k³opoty z VLAN-ami

Grzegorz Mlonek Grzegorz.Mlonek w infor.pl
Czw, 25 Kwi 2002, 15:38:56 CEST

On Thu, 25 Apr 2002 13:14:48 +0200 (CEST)
Blues <blues w ds6.pg.gda.pl> wrote:

> Na module e100 vconfig nie chodzi. Bo i nie ma potrzeby, ¿eby chodzi³.
> Jest w zamian ianscfg - daje on natywn± obs³ugê vlanów sprzêtowych na
> kartach intela.
daje:
   ianscfg -a -t team1 -M AFT -V
   ianscfg -at team1 -m eth2 -p primary
wynik
   sh: >&/dev/null : illegal file descriptor name
   Error: Device is busy, cannot be added as member.

hmm.... nie rozumiem bo pomimo tego polecenie:

      ianscfg -at team1 -v vadapt1 -i 10

ale:
      ianscfg -c team1
      Error: Cannot commit team without members.

ianscfg -s daje:
STATUS:

MODULE_VERSION  1.6.20
MUX     team1
        MUX_STATE       Not active
        TEAMING_MODE    AFT
        CURRENT_PRIMARY not defined
        PROBE_ENABLE    enabled
        PROBE_ADDR_MODE broadcast
        PROBE_CHECK_TIMEOUT     2
        PROBE_SEND_TIME 20
        PROBE_MAX_RETRY_COUNT   10
        PROBE_RECEIVE_TIMEOUT   2
        PROBE_RX_BACK_CYCLES    0
        PROBE_BURST_SIZE        3
        MUX_SPEED       0
        VLAN_ENABLED    Enabled
        VADAPTER        vadapt1
                VLAN ID 10

Wykonanie:
     ifconfig vadapt1 192.168.1.21 netmask 255.255.255.0
daje:

     SIOCSIFADDR: Nie ma takiego urz±dzenia
     vadapt1: unknown interface: Nie ma takiego urz±dzenia
     SIOCSIFNETMASK: Nie ma takiego urz±dzenia

------------------------------
> Je¿eli chcesz u¿ywaæ vconfiga - we¼ starszy modu³ do inteli eepro100 z
> jajka.
Nie bêdê go u¿ywa³ :-) zw³aszcza, ¿e obecnie bêdzie z j±dra wycofany

i pytanie czy z karto± o której poprzednio pisa³em mogê zrobiæ softwareowe
vlany ?
bo daj±c
   vconfig add eth0 130
dostaje komunikat :
ERROR: trying to add VLAN #130 to IF -:eth0:-  error: Inappropriate ioctl
for device

bardzo mi zale¿y na eth0 bo jest to gigabitowy ethernet co ma byæ
podstawowym interfejsem do routera dla wszystkich kilkudziesiêciu
podsieci dotychczasowe CISCO po prostu nie wyrabia na fasteternecie

Pozdrawiam
Grzegorz

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej pld-users-pl