Pytanie odnosnie src.rpm'ow

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Czw, 25 Kwi 2002, 21:10:24 CEST

On Thu, 25 Apr 2002, Roman Kolasiewicz wrote:

> Sciagnalem sobie PLD'owy kernel-*.src.rpm i mam kilka pytan,:
>
> 1. Patche ktore wystepuja w specu sa juz zaaplikowane, czy dzieje
>    sie to dopiero podczas budowania pakietu?
Sa aplikowane przy rpm -bp pakiet.spec, wtedy drzewko cale jest
rozpakowywane do ~/rpm/BUILD/, i nakladane patche.
Z src.rpma trzeba najpierw zrobic rpm -i pakiet.src.rpm

> 2. Jesli sa aplikowane dopiero podczas budowania pakietu to jak usunac
>    jeden z nich - wystarczy usunac linie ze speca?

usunac linijke postaci:
%patch<numer> -p1, gdzie <numer> to numer patcha a -p ma znaczenie jak w
poleceniu patch.

> 3. Jesli natomiast patche juz sa zaaplikowane to jak bezpiecznie
>    usunac jeden z nich? (chodzi mi o xfs - ktory ma konflikty z
>    acl'ami dla ext2/3 )
Teoretycznie patch ma opcje -R do odwracania patcha...

M.

-| == PLUG - Komisja Rewizyjna  -      http://www.linux.org.pl/ == |-