Re: kłopoty z VLAN-ami

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Pią, 26 Kwi 2002, 09:41:30 CEST

On Thu, 25 Apr 2002, Grzegorz Mlonek wrote:
> daje:
>    ianscfg -a -t team1 -M AFT -V

AFT ? A masz 2 karty?
Jeżeli chcesz tylko vlany to dajesz NONE.

Polecam wogóle to co opisałem o vlan'ach w PLD-Guide.

>    ianscfg -at team1 -m eth2 -p primary
> wynik
>    sh: >&/dev/null : illegal file descriptor name
>    Error: Device is busy, cannot be added as member.

Intefejs musi być down, żeby móc kartę dodać do team'u.

> hmm.... nie rozumiem bo pomimo tego polecenie:
>
>       ianscfg -at team1 -v vadapt1 -i 10
>
> ale:
>       ianscfg -c team1
>       Error: Cannot commit team without members.

Zgadza się. Poprawnie się zachował.

> [...]
>         PROBE_RX_BACK_CYCLES    0
>         PROBE_BURST_SIZE        3
>         MUX_SPEED       0
>         VLAN_ENABLED    Enabled
>         VADAPTER        vadapt1
>                 VLAN ID 10
>
> Wykonanie:
>      ifconfig vadapt1 192.168.1.21 netmask 255.255.255.0
> daje:
>
>      SIOCSIFADDR: Nie ma takiego urządzenia
>      vadapt1: unknown interface: Nie ma takiego urządzenia
>      SIOCSIFNETMASK: Nie ma takiego urządzenia
>
> ------------------------------
> Nie będę go używał :-) zwłaszcza, że obecnie będzie z jądra wycofany

Słusznie :)

Szczególnie, że e100 ma być normalnym jajku, więc MUSI być portowany na
inne architektury. Teraz nie jest, ale IMHO to sprawa
prestiżowo-przejściowa.
No, a wydajność jest też zupełnie inna.

> i pytanie czy z kartoą o której poprzednio pisałem mogę zrobić softwareowe
> vlany ?

Intel PRO/100 ?
Jasne, że można soft'owe vlany - miałem jakiś czas temu takie...

> bo dając
>    vconfig add eth0 130
> dostaje komunikat :
> ERROR: trying to add VLAN #130 to IF -:eth0:-  error: Inappropriate ioctl
> for device
>
> bardzo mi zależy na eth0 bo jest to gigabitowy ethernet co ma być
> podstawowym interfejsem do routera dla wszystkich kilkudziesięciu
> podsieci dotychczasowe CISCO po prostu nie wyrabia na fasteternecie

nooooo - to ty potrzebujesz tak naprawdę modułu e1000, a nie e100.
I właśnie pojawił się on w cvs'ie :) a niedługo pewnie i na ftp'ie.

Nie testowałem, bo (jeszcze) nie mam karty Gigabitowej, ale... może
niedługo...

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...