Problemy z pamięcią

Michal Margula alchemyx w uznam.net.pl
Czw, 1 Sie 2002, 18:47:56 CEST

Witam

Pomóżcie, bo już nie wiem co mam robić. Jest sobie serwer z 1GB RAMu.
Aktualne free wygląda tak:

[root w gandalf alchemyx]# free
             total       used       free     shared    buffers
cached
Mem:        971660     969184       2476     131052     110560
68120
-/+ buffers/cache:     790504     181156
Swap:      1052216          0    1052216

Jak widać swap jest nietknięty. Jest tak praktycznie non stop. Czasem w
najlepszym wypadku jest zajęte 20 MB. Wyłączenie swapu i tak nie zmienia
sytuacji, którę opiszę poniżej.

Używałem rlinetd aby odpalać spop3d oraz poppasswd. Niestety często
umierał z komunikatem, że nie może zaalokować pamięci. Zamieniłem go na
xinetd i w sumie problem zmniejszył się. Xinetd zdycha raz na miesiąc,
może rzadziej... Niestety dzisiaj pojawił się większy problem. Nie
chciały się wykonywać skrypty PHP krzycząc, że brakuje mu pamięci.
Ponadto nie mogłęm się zalogować, bo ssh od razu mnie odrzucało, tzn.
ewidetnie było widać że umierało po sforkowaniu procesu sshd.

Pytanie brzmi - co teraz? Czy naprawdę pamięć mu się kończy? Dlaczego
nie korzysta ze swapa? Może to gówniane zarządzanie pamięcią?
(kernel-2.2.20-3). Czy nie ma innego wyjścia jak zwięskzenie pamięci?

--
Michał Margula, alchemyx w uznam.net.pl, http://alchemyx.uznam.net.pl/ +)