problemy z klientami dhcp

Piotr Pawłow pp w siedziba.pl
Nie, 4 Sie 2002, 13:48:04 CEST

On Saturday 03 August 2002 11:09, Mariusz Witkowski wrote:
> # rpm -q dhcpcd rc-scripts
> dhcpcd-1.3.22pl1-11
> rc-scripts-0.3.1-5
> i SOA#1 :)

Przypadek? :) IMHO z dhcpcd są dwa problemy:
- uruchomiony z opcją -k wysyła sygnał do aktualnie działającego procesu
klienta dhcp i nie czeka na jego zakończenie - robi kill() i od razu exit().
Skrypt /sbin/ifdown też nie czeka aż dhcpcd zakończy pracę.
- jeśli ma jakieś problemy z wyrejestrowaniem się z serwera to potrafi się
zawiesić i nie usunąć swojego pliku *.pid. Co gorsza ten plik jest trzymany w
/etc/dhcpc zamiast w /var/run przez co nie jest czyszczony przez skrypty
startowe - efekt: przy następnym uruchomieniu sieć leży bo dhcpcd myśli że
jest już uruchomiony.

Trzeba poprawić albo dhcpcd albo skrypty. Nie wiem co lepsze.

Pozdrawiam,
--
 Piotr Pawłow
 mailto:pp w siedziba.pl | homepage: http://pp.siedziba.pl