softraid

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Wto, 6 Sie 2002, 12:00:15 CEST

On Fri, Aug 02, 2002 at 08:03:55AM +0200, Pawel Bernadowski wrote:
> [...]

Tak, mi :) Nawet / był na raid i wszystko poszło od kopa. Ale przyznaję
bez bicia, że to było w vmware.

W instalatorze ogólnie to były błędy, ale już nie ma, instalator jest
bezbłędny :)

> Moze opisze jak robilem...
>
> Instalator...
> uzywane dyski: /dev/hda | /dev/hdb (narzie na jednej szelce bo to robie do testow)
>
> tworze na nich partycje o maxymalnych rozmiarach (po 76gb)
> i wybieram tym fs.. md. tak samo punkt montowania md.

very well.

> Na logike.. teraz "/" , "/home" etc.. powinienem umieszczac na /dev/mdX jednak gdy podaje takie urzadzenie instalator oswiadcza mi ze cos jest zle.

I masz rację, / powinien być na /dev/md0 etc, ale instalator musi
wiedzieć z jakich partycji zrobić /dev/md0. Jest to opisane w
podręczniku instalcji (http://team.pld.org.pl/~klakier/ i cośtam dalej)
oraz w howto dostępnym w trakcie instalcji. However there is much magic
involved :)

Ale masz szczęście, bo kilka dni temu zrobiłem proisty (w obsłudze)
konfigurator do tego. Jest on wbudowany w ui-parted2 (w wizardzie
dojdziesz w którymśtam kroku), zaczyna się od [ Make RAID array ] czy
jakoś tak.

UWAGA: Nie wiem czy lilo rozumie raid. Moja rada to mała partycja /boot.
Jeśli chcesz poeksperymentować z lilo na raidzie, będziesz musiał podać
instalatorowi co ma wpisać w boot = (pewnie /dev/hda) bo się sam nie
domyśli (będzie próbował /dev/md). Gdzieś pod koniec klikania Next >>
się to podaje.

cheers

--
: Michal Moskal ::::: malekith/at/pld-linux.org :  GCS {C,UL}++++$ a? !tv
: PLD Linux ::::::: Wroclaw University, CS Dept :  {E-,w}-- {b++,e}>+++ h