ANNOUNCE: kernel-2.2.21-1.91

Krzysiek Taraszka dzimi w pld.org.pl
Czw, 8 Sie 2002, 12:12:57 CEST

Witam,

na
ftp.kernel.pl/pub/People/dzimi/kernel-2.2.21/proposed_to_STABLE/{i386,i586,i686}/
pojawil sie kernel w wersji 2.2.21 rel 1.91.
Jest to propozycja do zamnkniecia do STABLE.

Z zeczy godnych zauwazenia to przedewszystkim poprawki dla VM <-> bigmem,
oraz nieco wiekszy update zeczy okolo procesorowych/koprocesorowych.
No, moze nie bede wiecej krecil, ponizej zalaczam moj maly Changelog,
Known Bugs, i TODO:

* Changelog:
- dodalem obsluge instrukcji SSE dla PIII
- dodalem obsluge procesorow  k7, p4 (na poziomie APIC)
- dodalem nowy smp scheduler from Andrea
- dodalem troche fixow na VM (bigmem powinien dzialac prawidlowo)
- zsynchronizowalem LFS z powyzszymi updatami

* Known Bugs:
- #274
  "When kernel switches on DMA transfer on boot time on i815EP chip and LG
   40x CD-ROM the system hangs up when I try to mount CD. The only
   solution is to switch off DMA on CD-ROM with hdparm."

   Nie zamknalem go jeszcze, bo kernel przebudowal sie nie z tymi
   configami :>
   Jak najszybciej dodam to co opisalem juz na pld-kernel.

- #193
  "The i810_audio.o driver plays audio too fast. I've tried in both xmms
  (ESD output) and mpg123 and both exhibit the problem.
  Installing kernel 2.4.18-2 fixed the problem so it's definatly related
  to the 2.2.20 driver."

  Blad juz zlokalizowalem. Tez fix w drodze.

- #89
  "Kmod is unable to load modules when user other than root tries to open
  the device. It's possible fault of OW patches - one should disable this
  feature or one should alter the patch so it's possible to turn this
  behavior off using /proc/sys."

  Hm, musze przetesotowac ... ew wylaczyc ten future w konfigu dla jadra.

Z innych nie zgloszonych to wiem, ze 2.2.21-1, -1.3 czy -1.9 opsuja przy
KT133, (czy jak sie chipset zwal). Problem scisle zwiazany z podsystemem
IDE, nad ktorym intensywnie pracuje. Jak zwykle fix w drodze :>

Ok, wiecej bledow nie pamietam ... Jak by cos kurna slac na
bugs.pld.org.pl !!! bo skad mam niby wiedziec jakie sa jeszcze bugi ???
Nie mam sprzetu zeby na kazdym mogl to testowac .. wiec prosze, albo mail,
albo pld-kernel albo http://bugs.pld.org.pl. Tylko nie IRC!, bo nie zawsze
jestem i nie zawsze pamietam .. a moje karteczki lubia sie gubic ... a tak
zawsze w archiwum zajze ew w nasz BTS i wszystko jasne.

* TODO:
- zamknac bledy #274, #193 i #89
- jak zwykle zupdatowac IDE zeby zafixowac niezgloszony bug z opsem na
  KT133
- zamknac wreszczcie cholerne ppc, z ktorym walcze i walcze :>

Uff, to chyba wszystko.

Jak by cos mailto: dzimi w pld.org.pl, mailto: pld-kernel w pld.org.pl,
http://bugs.pld.org.pl

Krzysiek Taraszka			(dzimi w pld.org.pl)