Pływające logi

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 11 Sie 2002, 16:46:14 CEST

On Sun, Aug 11, 2002 at 03:08:49PM +0200, ja wrote:
> Aug 11 13:36:34 pldmachine kernel: Kernel log daemon terminating.
> sie 11 13:36:36 pldmachine klogd: klogd shutdown  succeeded
> Aug 11 13:36:36 pldmachine kernel: klogd 1.4.1, log source =
> /proc/kmsg started.
> Aug 11 13:36:36 pldmachine kernel: Inspecting /boot/System.map
> sie 11 13:36:36 pldmachine klogd: klogd startup  succeeded
>
> Nie da się ukryć - kernel wpisuje Aug, a klogd sie . Tak chyba jest
> jeszcze z kilkoma innymi programami zapisującymi do sysloga. Jak to
> ujednolicić?
Zadbać, by wszystkie serwisy piszące przez sysloga używały tego samego
LC_CTIME. Czyli żeby wszystkie miały LC_CTIME=C (bo kernela raczej do
innego locale nie przekonasz).
Jeżeli używasz syslog-ng, to zdaje się można go zmusić do tego, żeby sam
swój czas wstawiał. Zresztą jak się odpowiednio skonfiguruje syslog-ng,
to klogd nie jest już potrzebny.

Pozdrowienia,
        Jacek