[OT] Cichy dysk twardy.

Jacek Sobczak sopel w kn.pl
Śro, 14 Sie 2002, 19:32:54 CEST

On Wed, 14 Aug 2002 12:17:57 +0200
Artur Flinta <aflinta w at.kernel.pl> wrote:

> Ja mam tak:
> [root w warp root]# hdparm -i /dev/hda
> /dev/hda:
> Model=IC35L040AVVN07-0, FwRev=VA2OAF0C, SerialNo=VNP210B2G9V8LA
> Czyli IBM 40GB wirujący na 7200, jest dosyć cichy, stoi na dwóch
> miedzianych blachach przykręconych do boków na gąbce, dzięki czemu
> jest dobrze chłodzony i elastycznie zawieszony, podczas pracy w środku

Możesz dokładnie opisać co to za patent z tymi miedzianymi blaszkami i
gąbką? Nie masz kłopotów z pozycjonowaniem głowicy? Ciekawi mnie to
szczególnie, bo odpowiadają mi dyski IBM - a z moich doświadczeń jak
dotąd wynika, że mają problemy z elastycznym mocowaniem.

> nocy słychać wentylator zasilacza pracujący na 7V, procek jest
> chłodzony bezszelestnie :-)
> A tak BTW, skoro u Ciebie słychać tylko sam zasilacz to jaki masz
> procek i jak go chłodzisz?

Jak to słychać zasilacz, nic takiego nie pisałem ??? :-). U mnie
zasilacza nie słychać, bo do chłodzenia mam dwa duże wentylatory Papst
chodzące na 1500 obr/min (jeden na wlocie do obudowy, drugi na wylocie
w zasilaczu). Procesor to P3 800 nie kręcony z małym Papst-em na
radiatorze, chodzący na około 2000 obr/min. Całość bez dysku jest
bezgłośna. Z dyskiem we wspomnianej ramce pozostaje zresztą dalej
bezgłośna, z tą jednak małą wadą, że dysk nie działa :-).

Jacek