sensory

Grzegorz Godlewski ggodlewski w wi.ps.pl
Sob, 17 Sie 2002, 23:01:04 CEST

> chciałem uruchomić odczyt z czujników na mojej płycie. W
> /etc/sysconfig/sensors jest przykład dotyczący płyt na chipsecie via KT* więc
> odkomentowałem odpowiednie linijki. Przy uruchamianiu okazało się że nie ma
> modułu i2c-isa. Po pierwsze: ja nie mam slotów ISA. Czy to ma jakieś
> znaczenie? Po drugie: gdzie znaleźć ten moduł? Czy jest jakiś sposób na
> znalezienie pliku o danej nazwie we wszystkich pakietach PLD?
> Płyta to GA-7VRXP na chipsecie VIA KT333
Isa nie ma znaczenia. Nie wiem czemu to tak nazwano.
Zbuduj sobie kernel-misc-lm_sensors z sensors.spec.

/etc/sysconfig/sensors:

INTERVAL=5s
LOG_INTERVAL=20m
SENSORS_SET=1
BUS=isa
CHIP=it87

Trzeba jeszcze wytlumaczyc sterownikowi, ze sensor na podstawce 7vrxp
jest termistorem, a nie dioda termiczna:
Do modules.conf dopisz:

options it87 temp_type=0x1C

W przeciwnym przypadku dostaniesz temperature okolo 0C.
Temperatura cpu na 7vrpx (przynajmniej u mnie) jest niewiarygodna -
zawyza o 20-30C, wiec jest bezuzyteczna :)
Bedziesz jeszcze musial dopisac pare linijek ignore w sensors.conf
i ew. zwiekszyc tolerancje.

Pozdrawiam,
--
/ Grzegorz Godlewski                                                       /
\ Mail: ggodlewski w wi.ps.pl         Jabber JID: grzesiek w jabber.pld.org.pl \