Samba jako PDC

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Pią, 23 Sie 2002, 10:09:11 CEST

Pawel Bernadowski wrote:

> Tez sie z tym bawilem.. problem w tym ze trzeba dodac konta dla komputerow (w nazwie usera '$' na poczatku)
? Czy na końcu? Tzn:   nazwa_komputera$

> w smb.conf musisz przypisac kto jest administartorem domeny (ja mam to w ten sposob...
>    admin users = pbern
I właśnie tego wpisu mi brakowało. Co z bezpieczeństwem? Konto martwe?

>    domain admin group =  @adm
> ) i to by bylo na tyle.. pozniej dodajesz usera do smb i tyle :)

To jest oczywiste - naprawdę czytałem papiery ;-) (sambe trochę znam
tylko nigdy nie miałem przyjemności samba-PDC+WinNTw górę)

Jeszcze coś gdyby ktoś kiedyś łączył XP, opiszę moje boje ;-):
Po dodaniu do smb.conf admin users = "ktos" , i wyklikaniu chęci
podłączenia komputera-stacji do domeny wszystko było O.K. WinXP napisał,
że teraz to on musi się zrestartować bo została dodana domena. Byłem
szczęśliwy ;-) Ekran logowania, user do domeny i ... błąd! Co jest nic
nie zmienione i nie działa. I wtedy coś mnie podkusiło żeby obejrzeć
logi XP. I miłe zaskoczenie Microsoft podał rozwiązanie bo w logach stoi:
"Uaktualnij kontroler domeny ;-) albo ustaw wpis rejestru
RequireSignOrSeal na tym komputerze na 0."

Po edycji jest już wszystko O.K. (chyba 4 wystąpinie tego klucza)
Może gdzieś to dopisać do zasobów PLD? Może w CVSie samby już jest?

Pozdrowienia
ps. czemu urwany wątek?

--
Abdrzej Zawadzki