[maruda] różny routing dla różnych ip

Marcin Wojtczuk (FastViper) fastviper w poczta.onet.pl
Sob, 24 Sie 2002, 00:49:01 CEST

Chciałbym dla 192.168.0.7 wyznaczyć inną trasę niż dla reszty lanu.
Zrobiłem alias, dodałem rule from 192.168.0.7 table 100, zmieniłem
routing (po dokładnym przeczytaniu man ip ;) ustawiłem iptables jak
trzeba. Działa.

No i pozostał ostatni problem: jak to upchnąć w skrypty startowe ?
Nie podoba mi się rozwiązanie z dodatkowym skryptem w /etc/rc.d/init.d .
Jak to zrobić elegancko ? Alias można dodać do
/etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-eth1. Co z utworzeniem tabeli routingu i
ustawieniem domyślnej bramki dla tabeli ?

I jeszcze jedna maruda: a co gdybym chciał tylko do konkretnej klasy
routować 192.168.0.7 inaczej ? Np do 80.0.0.0/8 ?

--
[ FastViper ] [ http://www.stringi.com/viper/ ]
może lepiej nie wiedzieć, że masz tylko siebie ?