OT: LinuxPL

Mariusz Mazur mmazur w kernel.pl
Śro, 28 Sie 2002, 00:19:04 CEST

On Tuesday 27 August 2002 19:17, Piotr Szymanski wrote:
> Witajcie,
> Prosilbym osoy zainteresowane LinuxPL o wejscie na strone i  przejrzaly
> nowe szkcie zalozen. Juz rozpoczela sie dyskusja, pierwszy pomysl to
> wziecie zasobow pld i przystosowanie ich do naszych potrzeb, wlasnie
> probuje ood tego odwodzic.

To jest tak: zrobienie własnej dystrybucji od zera mija się z celem. Czemu?
Primo nie macie wystarczającej ilości deweloperów, secundo potrzebni
deweloperzy i tak najprawdopodobniej wybiorą PLD (i raczej nikt mi nie wmówi,
żę jest inaczej :), a tertio robienie dystrybucji jest bardzo czasochłonne.

Żeby nie było złudzeń - paczkowanie programów w rpmy tak, żeby się nie
zazębiały i do tego chciały działać jest rzeczą mocno czasochłonną (i wymaga
przede wszystkim doświadczenia... wiedza się przydaje, jak ktoś chce być już
hipermegasuper guru :).

Chcecie OpenOffice'a? Bo ja chciałem. Nawet się do tego zabrałem :) I
wymiękłem na przedbiegach (jak wielu przedemną :).

Chcecie KDE3? Bo ja tak. I jeśli jutro nie wymyślę jakiegoś magicznego
sposobu na "naprawienie" qt to będziemy mieli bardzo niemiły problem z
koniecznością ręcznego poprawiania (czasochłonne :) dużej ilości paczek
korzystających z qt3/kde3. Na chwilę obecną koncepcji jak to naprawić nie mam
i coś czarno widzę moje jutrzejsze dalsze badanie tematu.

Chcecie gcc3.2? Chcecie. No to mogę was zapewnić, że duża część ciekawych
programów się pod tym kompilować nie chce. Mam nadzieję, że macie zdolnych
programistów C/C++ żeby popoprawiać programy (ja chciałem jedną paczkę zwaną
PNET zmusić do kompilacji... nie dało się... dopiero undefine jakimś cudem
wyciągnął patcha od autora).

Coś ma nie takie ścieżki jak powinno/nie linkuje się z tymi bibliotekami co
trzeba? Poprawiamy Makefile.am. No a później tylko szybka, łatwa i przyjemna
regeneracja autoconf/automake i po sprawie. Hehe... nawet sobie nie
wyobrażacie :)

Oczywiście nie będziecie używali nic poza x86/athlon na jednym procesorze? To
dobrze, bo ilość patchy w PLD nakładanych na jajka w tym czy innym celu jest
dosyć zatrważająca (radzę oglądnąć speca, coby mieć porównanie czym to się
różni od kernela marcelowego :).

Dźwięk. OSS? Alsa? Jeśli alsa to która? bo afaik na 0.9 jeszcze nie wszystkie
programy są przygotowane (aflinta?). No to tyle jeśli chodzi o bezproblemową
instalację dźwięku :)

Instalator. A to już jest sztuka sama w sobie :). Sklecenie czegoś co by było
choćby namiastką poldka to pewnie sztuka i kawałek :).

No i do tego portal... tłumaczenia... Ja się zbytnio nie dziwię, że żeby coś
takiego się udało trza mieć projekt komercyjny :)

p.s.
Moim zdaniem jeśli już chcecie coś robić to na podstawie pld, tudzież
debiana. Dystrybucje komercyjne raczej nie są zbytnio deweloper friendly, a
robienie czegoś od zera mam nadzieję skutecznie wam wyperswadowałem :)