DMA - nic z tego nie rozumiem...

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 3 Gru 2002, 15:38:45 CET

Dnia wto 3. grudzień 2002 15:21, Crazy napisał:
> Witam.
> Ostatnio pisalem o problemach we wlaczeniu DMA dla dysku WD - na nowym
> jajku 2.2.22-6.
>
> Otoz wlasnie rebootnalem serwer (robiac co innego) i ... DMA dziala ! :)
> Nie wiem jak i dlaczego, ale jestem szczesliwy :)
Ja mam tak, że na zimnym sprzęcie (przy pierwszym włączeniu danego dnia) są
dziwne kłopoty z IDE (np. nie może wykryć numerów przerwań kontrolerów). Po
reboocie - jest OK. A z dyskiem WD to mam inne chece - czasem jak jest, to
potrafi źle działać dysk podłączony do innego kanału IDE. Ale to już inna
historia.

PS. Sprawdź, jak masz ustawione w BIOS-ie włączanie UDMA dla tego dysku. Nie
wiem dlaczego, ale moje doświadczenie mówi, że jak się wyłączy w BIOS-ie
włączanie (U)DMA dla dysków, to potem Linux chodzi poprawnie. Jak się
włączy - to się potrafi kaszanić. Tak było na tych sprzętach, które mi w
łapy wpadły.
--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                                  ICQ:  146553537