ethtool + wake-on-lan + rtl8139

look look w hell.art.pl
Pon, 9 Gru 2002, 17:05:27 CET

Cześć,

Kombinuję jak to razem pogodzić.
Wake-on-lan jest zaktywowany w biosie, kabelek płyta<->sieciówka
jest wpięty.
Ustawiam ethtool'em, że maszyna ma się budzić na broadcast message:
ethtool -s eth0 wol b

ustawia się i działa - po zamknięciu systemu mogę podnieść maszynę
via lan używając: wakelan adres_broadcast

Ale tylko po prawidłowym zamknięciu systemu. Przy niespodziewanym zaniku
zasilania ustawienie wake on broadcast znika z pamięci karty !
Szukałem w opcjach ethtool'a ale nie ma tam możliwości zapisu ustawień na
stałe. Może ta karta w ogole nie ma takiej możliwości bo np. nie ma gdzie tych
ustawień zapisać ;-) ?

Czy ktoś miał podobny problem ?

Karta to jakiś badziewny NC100 działający na module 8139too.

Pozdrawiam,

--
Lukasz 'look' Buko
Network Administrator, registered Linux user #165758