O trzech sieciówkach, samotność lubiących

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Śro, 11 Gru 2002, 23:14:50 CET

Witam,

Mam router, obsługujący sieć lokalną z wyjściem do Internetu.  Używa
toto karty 3Com Etherlink III (moduł 3c509, ISA).  Chciałem dołożyć
drugą podsieć; mam zarówno drugą taką kartę, jak i jakąś no-name na
rtl8139 (PCI); niestety nie chcą współpracować.

Jeśli dołożę którąkolwiek z pozostałych dwóch kart (+dodam alias w
modules.conf i plik ifcfg-eth1), pierwsza karta (ta, która wcześniej
chodziła) przestaje działać: ping stwierdza ,,host unreachable''.
Przy czym druga karta nie podnosi się; komunikat po ifup eth1:
SIOCSIFFLAGS: Resource temporarily unavailable.

Na odwrót: jeśli najpierw podniosę interfejs eth1, nie mogę podnieść
eth0.  Ale przez eth1 też nic się nie przedostaje.

Zamiana miejscami kart nie powoduje różnicy; takie same objawy są przy
dowolnej kombinacji.

Gdzie szukać błędu?  Utknąłem całkowicie.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]