DVD -> DIvx ?

Bartosz Jakubski migo w supernet.com.pl
Śro, 11 Gru 2002, 22:38:29 CET

Dnia 11 gru o godzinie 20:36:53 +0100, WK napisał(a):

> W jaki sposób, jakim narzędziem, programem i jak ? najlepiej przerabiać
> filmy DVD na Divxy ?
> Takie było zdaje się pytanie. A to jest odpowiedź.

A zauważyłeś komu odpowiadasz, a kto pytał?

> Przy tych ustawieniach i tak się zmieści na cd,

Guzik prawda, to zależy od długości.

> a dźwięk niestety, pomimo tego absurdu, nie będzie jak w oryginale.

Tym bardziej, po co taki wysoki bitrate? Nawet jeśli komuś zależy tylko
na muzyce, to rzadko korzysta z 256. Już lepiej VBR.

> Kodek jest cały czas nowy tylko zadołuj cvs ffmpeg - to nie jest
> dokładnie divx3 - motion search dopasowuje w locie sposób kompresji :).
> Daje dobrą jakość przy sporej komresji.

Dlaczego nie po prostu "mpeg4"?

> dvd nraczej nie ma zakłóceń - wystarczy jeden przebieg.

Eee, a to nie wiedziałem. Co właściwie mają zakłócenia do liczby
przebiegów?

> Po co marnować czas na 2 albo 3 - to raczej nic nie zmieni.

3 Przebiegi to 2 normalne przebiegi plus kodowanie dźwięku najpierw,
osobno. Po zakodowaniu samego dźwięku mencoder poda bitrate dla obrazu,
żeby zmieściło się to na płytę 650, 700MB, czy też na dwie płyty.

--
-- .- Bartosz Jakubski  ------------------- Sosnowiec -. --
-- |  Free Software is a matter of liberty, not price  | --