DVD -> DIvx ?

Bartosz Jakubski migo w supernet.com.pl
Czw, 12 Gru 2002, 18:37:47 CET

Dnia 12 gru o godzinie 16:54:14 +0100, Arkadiusz Chomicki napisał(a):

> ta czesc komendy powoduje zrzut napisow do pliku typu vobsub :
> -vobsubout plik_z_napisami -sid 1 -vobsuboutindex pl -vobsuboutid 1

Ja zrozumiałem, że chodzi o włączenie napisów do obrazu...

> wazne jest aby sid i vobsuboutindex byly identyczne
> inaczej mplayer niechcial pobuierac napisow
> jeszcze niewiem dlaczego tak sie dzieje
> ale mi to zbytnio nie przeszkadz

Wystarczy, żeby się zrzuciły dobre napisy, resztę można potem łatwiutko
popoprawiać w pliku .idx

> mplayer film.avi -vobsub plik_z_napisami -vobsubid 1
> odtwarza plik z napisami
> wtedy napisy sa identyczne jak na DVD
>
> jesli nazwa pliku z filmem i nazwa pliku z napisami rozni sie tylko
> rozszerzeniem to mplayer pobierze ten plik automatycznie
> wystarczy podac -vobsubid id

Do uzyskiwania napisów w formacie vobsub lepiej jednak używać
subtitlerippera. Np. ostatnio przy jego pomocy zrobiłem vobsuba
z napisami w dwóch językach podzielonych na 2 CD.

--
-- .- Bartosz Jakubski  ------------------- Sosnowiec -. --
-- |  Free Software is a matter of liberty, not price  | --