PDC20276 fasttrack

Lukasz Masko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 13 Gru 2002, 11:05:18 CET

On Thu, 12 Dec 2002, Adam Gapiński wrote:
[...]
> Czy domyślne ustawienie, że nie używa UDMA jest celowe, czy dlatego,
> że jądro nie rozpoznało chipsetu (VIA KT333)??? Przecież dmesg napisał:
> hda:DMA
Tak, jest celowe. Częściwo ja za tym optowałem. Bywają niestety czasami
taki sprzęty, które dziwacznie reagują na włączenie DMA. Miałem np. taki
dysk, który po włączeniu mu DMA powodował, że niepoprawnie działał inny
dysk, dodatkowo na innym kanale IDE (sprawdzone). A od tego jest plik
/etc/sysconfig/hdparm, żeby sobie w nim wpisać włączanie DMA. Tak jest
bezpieczniej.

--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                                  ICQ:  146553537