Problemy z polskimi literkami pod OpenOffice i konsolą i w KDE - ROZWIĄZANIE

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Sob, 14 Gru 2002, 19:50:49 CET

On Sat, 14 Dec 2002, Jacek Rzęsista wrote:

> [...]
> OK, a na drugim nie ...... w końcu się doszukałem .................. -
> bynajmniej żadne TTF-y jak niektórzy sugerowali - zróbcie sobie na konsoli:
> #export | grep LANG
> declare -x LANG="pl_PL"
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ - i o to chodzi :-) Ja mam to w /etc/sysconfig/i18n.
> Bo jeżeli wsadzę to do ~/.bashrc, to jeżeli startuję na init 5 (kdm), to to
> nie jest widziane. I jeżeli LANG nie jest ustawiony, to pomimo kombinacji z
> fontami są krzaki zamiast pliterek ....... Mam nadzieję, że "wyleczy" to
> ostatnio opisywane problemy z fontami :-)

No coś nie bardzo, u mnie jest:
LANG=pl_PL
LC_CTYPE=pl_PL
LC_NUMERIC="pl_PL"
LC_TIME=POSIX
LC_COLLATE="pl_PL"
LC_MONETARY="pl_PL"
LC_MESSAGES=POSIX
LC_PAPER="pl_PL"
LC_NAME="pl_PL"
LC_ADDRESS="pl_PL"
LC_TELEPHONE="pl_PL"
LC_MEASUREMENT="pl_PL"
LC_IDENTIFICATION="pl_PL"
LC_ALL=
I polskie ogony się co prawda pojawiają, tyle że np literka "ł" jest
zawsze przesunięta w lewo (ale tylko na ekranie, przy wydruku wszystko ok).

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :