wracając do konquerora i hosts

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Wto, 17 Gru 2002, 13:15:27 CET

On Tue, 17 Dec 2002, Andrzej Szombierski wrote:

> To mi przypomina pewien problem z którym dawno temu tutaj pisałem -
> chodziło o to, że jak łączę się przez ssh z hostem którego mam w
> /etc/hosts, to ssh i tak się pyta dnsa, co dłużej trwa.
> Też mam order hosts,bind. Na strace wychodzi takie coś:
> connect(3, {sin_family=AF_INET, sin_port=htons(53), sin_addr=inet_addr("192.168.1.3")}}, 28) = 0
> Dziwne jest tylko to, że np. ping i wogóle większość programów działa
> normalnie (tzn czyta z hosts i nie pyta wtedy dnsa).

Już jest trochę mniej dziwne :)
ping itp używają gethostbyname() które działa w miarę poprawnie

ssh (i konqueror pewnie też - nie sprawdzałem) używa getaddrinfo() które
najwyraźniej ignoruje hosts..

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :