Re: gadu-gadu i połączenia p-to-p

Paweł Gołaszewski blues w ds6.pg.gda.pl
Wto, 24 Gru 2002, 01:13:03 CET

On Mon, 23 Dec 2002, Michal Lubecki wrote:
> Jeden z użytkowników sieci poprosił o przekierowanie mu portu na
> potrzeby w/w programu.

Co ciekawe - nawet w FAQu na stronue GG jest napisane o co należy męczyć
administratora... niestety ;)

> W ustawieniach tego programu (ustawienia/połączenie/połączenia
> p-to-p/zaawansowane) jest opcja dotycząca przekierowania portu. Wpisałem
> w konfiguracji firewalla
>
> iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d IPzewnetrzne --dport 1551 -j DNAT
> --to 192.168.0.2:1550
>
> W gg wpisałem zewnętrzny port 1551 a port na
> którym słucha 1550 i kicha. U kogoś to działa ???

Wczoraj wrzuciłem moduł do maskarady, który umożliwia właśnie połączenia
bezpośrednie zza maskowanej sieci. Ale to niestety tylko dla 2.2
Jeżeli dzimi się zgodzi (Ja osobiście nie widzę przeciwskazań - u mnie
działa) to ten modulik powinien się pojawić w update-ach do RA juz
niedługo :)

pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...