skasowane /var/lib/rpm

Mariusz Witkowski maryush w uznam.net.pl
Nie, 29 Gru 2002, 12:44:44 CET

Dnia Sat, 28 Dec 2002 23:16:14 +0100
Osoba skrywająca się za mailem < Robert 'dzeus' Graużenis
<dzeus w zatorze.slupsk.pl> > napisała:

> On Sat, 28 Dec 2002 23:14:33 +0100 Michał Margula

> Chodzi mi raczej o jakiś sposób na odzyskanie skasowanych plików na
> partycji ext2.

wyłącz maszynę, lec do kaffe i zassaj sobie e2undel i jakiś mały linuxik na
jednodyskietkowy  (styka), przygotuj sobie ładnie wszystko, wróć do domku,
odpal kompa z tej dyskietki, nie montuj partycji na której były te pliki,
podmontuj jakąś inną gdzie je zapiszesz i jedziesz z koksem tak:
e2undel -d /dev/hdxy_z_skasowanymi_danymi -s /mnt/miejsce/gdzie/ma/zapisać -a
-t
troszkę pomuli, wywali listę inodesów skasowanych jakie znalazł i poda daty,
odszukaj pliki z tego okresu i odzyskaj je (wszystko w e2undel jest), jeśli to
nie pomoże to musztarda po obiedzie... (notabene zapomnij o nazwach plików -
te musisz samemu odgadnąć niestety)

ps. hie hie hie jednak warto mieć /var/ na osobnej partycji :P

--
 | Mariusz 'Ma-rYu-sH' Witkowski | Founder of CHInc. & WT | Memeber of PSI |